• يکشنبه ١٤ آبان ١٤٠٢-١٠:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٨٣٣
پیرهادی مطرح کرد:3-189

انتقاد از تردد خودروها با پلاک شهرستان بدون هزینه عوارض و جریمه طرح ترافیک/ تأثیر خرابی تأسیسات هوشمند در افزایش ترافیک تهران

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تردد خودروهای دارای پلاک های شهرستان را که بدون هزینه عوارض و جریمه طرح ترافیک و همچنین خراب بودن تأسیسات هوشمند مدیریت شهری را از جمله عوامل آلودگی هوای شهر تهران در نیمه دوم سال برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به معضل ترافیک شهر تهران اظهار داشت: داستان ترافیک بی حد و مرز و زجر آور ترافیک تهران ادامه دارد و ما هم برای جلسات و کارهای در ترافیک به شدت دچار مشکل می شویم.
وی با بیان برخی دلایل افزایش ترافیک خاطر نشان کرد: نیمه دوم سال و کوتاه شدن روز، سفرهای دانش آموزی و دانشجویی که به میزان سفرها اضافه می شود از جمله دلایل هستند؛ اما برخی بی انضباطی های ترافیکی، نشأت گرفته از خرابی تأسیسات هوشمند شهر از جمله دوربین های کنترلی و و چراغ هاست.
پیرهادی، این موضوع که ورود به محدوده ترافیکی به دلیل اینکه برخی خودروها با شماره شهرستان هستند و  پلاک شهرستان ها قابلیت پرداخت جرائم را ندارند و حتی در شهرستان ها جرائم آنها ثبت نمی شود؛ را از دیگر دلایل ترافیک عنوان کرد و گفت: حلقه ارتباطی بین تهران و شهرستان ها وجود ندارد لذا پلاک های شهرستان که در تهران تردد می کنند، عوارض و طرح ترافیک برای پلاک شهرستان ها لحاظ نمی شود.
وی تأکید کرد: لذا در تهران تعداد زیادی پلاک با شماره شهرستان تردد می کنند که به ترافیک اضافه می کنند؛ گرچه پلیس زحمت زیادی می کشد اما با خلاهایی که هست باید تلاش زیادی انجام شود و شهرداری تهران و شورای ترافیک برنامه ریزی برای حل مشکل داشته باشند. 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: وقتی در شهر تردد می کنیم احساس میکنیم ترافیک هیچ متولی ندارد، معضل ترافیک تهران را چه کسی باید مدیریت کند، و این مساله ترافیک را حل کند.
وی با تأکید بر اینکه ضروری است همه دستگاه های متولی و شورای ترافیک برای رفع و حل ترافیک برنامه ریزی کنند؛ گفت: چند وقت دیگر شاهد وارونگی هوا و آلودگی هوا خواهیم بود و سلامت مردم به واسطه آلودگی هوا به خطر می افتد و  و ترافیک با آلودگی هوا رابطه مستقیم دارد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: